זמינות העוזרת
מי שהתרגל לקבל שירותי ניקיון באופן שוטף, מתקשה לתפקד ללא העוזרת. עוזרות שעובדות באופן פרטי, עובדות בדרך כלל ללא גיבוי. בצורה זו, כשהן חולות או לוקחות כמה ימי חופש – אין מי שיחליף אותן. לא כך הוא הדבר עם חברות ניקיון – ברגע שהעוזרת הקבועה לא יכולה להגיע מכל סיבה שהיא, החברה תישלח מחליפה שתבצע את העבודה. באותו האופן, אם המשפחה לא מרוצה מעבודתה של העוזרת, היא צריכה לחפש מחליפה לבד, ובשל הדרישה הגבוהה לשירותי ניקיון ללקוחות פרטיים, קשה מאוד למצוא עובדת טובה. לקוחות של חברת ניקיון, לעומת זאת, יכולים פשוט לפנות לחברה, ומייד יקבלו מחליפה.
בעיות התנהגות של העובדת
שירותי ניקיון ללקוחות פרטיים הפכו זה מכבר למובנים מאליהם, עם זאת, יש לזכור שמדובר במצב רגיש מאוד – אדם זר לחלוטין נכנס לבית המשפחה ומקבל גישה לכל החפצים שלהם. ישנם לא מעט מקרים בהם העוזרות הואשמו בצדק או לא בצדק בגניבה. מטבע הדברים, חששות אלו רלוונטיים יותר לאנשים שרק מתחילים לקבל שירותי ניקיון, אך ההתמודדות עם הסיטואציה אינה פשוטה – לא לעוזרת ולא למשפחה שמקבלת את השירות. מהבחינה הזו, הרבה יותר קל לאנשים שעובדים מול חברת ניקיון, שכן הם מעבירים את התלונה למעסיק של העוזרת, ומתפקידה של חברת הניקיון לבדוק את הנושא.